Sundhedsminister bakker op om Alkoholpartnerskab

- Forebyggelse kræver, at mange aktører tager ansvar. Derfor er det en god ide at bruge viden og kompetencer fra virksomheder og organisationer som supplement til det forebyggende arbejde og den oplysning, som foregår gennem myndigheder og kommuner.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

miljøBRYG-WEB-1

Grøn optimering

Grøn omstilling er et udtryk, der er oppe i tiden. Virksomhederne opfordres til at omstille produktionen, så der tages mest muligt hensyn til miljøet. Til fordel for klimaet og virksomhederne og dermed også til fordel for Danmark, der som ”first mover” på den måde samtidig kan opnå konkurrencefordele i forhold til andre lande.

Rekord: 1.298 nye danske øl i 2015

For andet år i træk kom der over 1.000 nye øl fra de danske bryggerier. Et år hvor 15 nye bryggerier debuterede, så der nu er 172 i Danmark ifølge Beerticker.dk
skagen bryghus bar low
vækstfolder2017_300

Bryggeriforeningens vækstkatalog 2017

Danske bryggerier er blandt verdens førende, når det gælder størrelse og kvalitet. Dette katalog beskriver, hvordan bryggerierne kan bidrage til yderligere vækst og beskæftigelse i Danmark.

Ølakademiet

Amerikanske Eddie og Chili Klaus i ølsmagning
”Eddies Ølshow” er titlen på en nyskabelse inden for ølsmagning. Eddie Zweda fra Midtfyns Bryghus vil gerne gøre ølsmagning til lidt af en fest. Han præsenterer i dag i showteltet ved Rosengårdcentret i Odense sit ølshow, hvor der er prøvesmagning af seks øl fra det midtfynske bryggeri.
En af dem har Chili-Klaus været med til at udvikle, og han har også lovet at stikke hovedet ind i teltet på et tidspunkt.
Det hele kan opleves for 250 kroner, inklusiv ølsmagning og historier om, hvordan det har været for Eddie, der kommer fra det store USA, at blive integreret i lille Danmark.

Ølfestival i Ribe
Årets Maritim Dag i Ribe starter på lørdag den 1. juli med blandt andet fiskeauktion, demonstration af brandslukning, rebslagning og sømandskor. De senere år har Vadehavsølfestivallen været holdt i Toldbodens Gård samtidig med Maritim Dag. Og i år er der flere deltagende bryggerier end tidligere, da Ølværket, Ribe Bryghus, Fanø Bryghus, Warvik/Vadehavsbryggeriet, Vestslesvigsk Bryghus og Fuglsang er med.
- Det er dejligt med så god opbakning, og der vil være god mulighed for at smage forskellige øl. Konceptet er, som det plejer, med ølpoletter, og der vil også blive solgt ølpandekager, fortæller lokalformand i Danske Øl-entusiaster Ribe, Christian Jespersen til Ugeavisen.
Ribe Mandskor vil komme ind i gården og synge nogle sange i løbet af dagen, og ude på Skibbroen vil man kunne smage på håndbrygget øl fra Erik Aalling og Markus Kjær. Vadehavsølfestivallen er åben mellem kl. 11 og 16.
... Se mereSe mindre

Kunst og øl i råt partnerskab på Roskilde
Roskilde Festival skilter i år tydeligt med sit samarbejde med et bestemt bryggeri, skriver Jyllands-Posten.
Festivalen præsenterer nemlig en helt ny musik-og kunstramme centralt på festivalpladsen. Klub Rå på 1.200 kvm er med arrangørens ord »en totalinstallation i sig selv, men den fusionerer også musik og kunst«. Den sidste del af navnet refererer til Tuborgs økologiske øl, Tuborg Rå, som sælges på dåse og fad på camping-og festivalpladsen.
Ingen af Roskilde Festivals traditionelle musikscener - Orange Scene, Arena, Avalon, Apollo, Pavilion og Gloria - er påhæftet et produktnavn.
Men Roskilde festivals øverste chef, adm. direktør Signe Lopdrup, betragter ikke Klub Rå som en sponsornavngivet scene.
- Klub Rå refererer til, hvad der foregår, siger hun.
- Det er en helt ny aktivitet med udfordrende og grænseprøvende indhold, understøttet af Tuborg. Det er altså ikke blot et sted, hvor man kan få serveret øl eller spiritus, som man ser på mange festivaler, f. eks. med Bacardi Club.
- I Klub Rå er der tale om en satsning, som skal åbne nye kunstneriske oplevelser og være spændende for publikum at deltage i, siger festivaldirektøren.

Nyt fra Bryggeriforeningen

Læs nyeste nummer
screenshot-2016-09-08-20-26-44-1021x1024

ollaesk-banner-300