Social ansvarlighed

Bryggeriforeningen arbejder for og mener at:

  • Unge skal have en fornuftig alkoholkultur
  • Unge ikke er så vilde som flertallet fejlagtigt tror
  • Uddannelsessteder og andre ungemiljøer bør have en alkoholpolitik
  • Unge ikke skal drikke alkohol med høje procenter, der er svære at styre
  • Mindreårige ikke skal drikke alkohol
  • Unge og ældre altid skal afholde sig selv og andre fra spritkørsel
  • Forældre bør sætte rammer for fester og alkohol for deres teenagere
  • Gravide bør undgå alkohol

Positive tendenser
Unge drikker mindre end tidligere og debuterer senere end for bare få år siden. Bryggeriforeningen vil gerne bidrage til, at tendensen fortsætter. Derfor sætter Bryggeriforeningen ind både lokalt, nationalt og internationalt for at sikre en fornuftig alkoholkultur – særligt blandt unge.

Dette er et kerneområde i vores CSR strategi.

Oplysning og dialog er vejen frem
Bryggeriforeningen bakker op om den omfattende forskning, der viser, at oplysning, kommunikation og dialog er den mest effektive måde at fremme et moderat ansvarligt forbrug. Vi arbejder målrettet med relevante målgrupper og med differentierede budskaber i samarbejde med offentlige og private parter.
Øl er et nydelsesmiddel, der bidrager positivt til danske traditioner ved festlige lejligheder og i hverdagen – så længe dette gøres i moderate mængder og af dem, der er gamle nok.