Internationale CSR aktiviteter

Gennem CSR aktiviteterne lever den danske ølindustri op til sine forpligtigelser overfor EU Kommissionens Alcohol & Health Forum, European Road Safety Charter samt the Dublin Principles.

Socialt ansvarlig Europæisk Task Force
I The Brewers of Europe samarbejder Bryggeriforeningen med de øvrige europæiske bryggeriforeninger, og sidder som formand for Det Socialt Ansvarlige Task Force. Fokusområderne her er:

• Underage drinking
  • Binge drinking
  • Dont drink and drive
  • Pregnancy
  • WHO samarbejde
  • WHO lancerede i 2010 en global alkoholstrategi for at reducere skadelig brug af alkohol. Bryggeriforeningen indgår i et samarbejde med Sundhedsstyrelsen, hvor vi bidrager med dansk støtte til strategien.

EU Alcohol & Health Forum
Bryggerierne ønsker at sikre en ansvarlig alkoholkultur og markedsføring af øl i hele Europa. Bryggeriforeningen deltager aktivt i EU Alcohol & Health Forum. Her lever vi gennem Bryggeriforeningens socialt ansvarlige kampagner og selvregulering op til vores commitments overfor EU Kommissionen Alcohol & Health Forum.

International forskning om alkohol
Bryggeriforeningen støtter det uafhængige europæiske alkoholforskningscenter, European Research Advisory Board, (ERAB). Vi ønsker at øge incitamentet til at forske i brugen af alkoholholdige drikkevarer, så forbrugere og producenter får en øget viden om alkohol.