CSR Kampagner

Unge drikker mindre end tidligere og debuterer senere end for bare få år siden. Vi vil gerne bidrage til, at den tendens fortsætter. Derfor har vi været med på kampagner målrettet unge for en fornuftig alkoholkultur på sommerens festivaler, på Grøn Koncert, på diskoteker og i samarbejde med musik- og sportsstjerner.

Vi bakker op om Sundhedsstyrelsens anbefalinger og salgsaldersgrænserne. Vi er enige med forskere, der påpeger, at dialog og information er at foretrække frem for restriktioner og forbud. Vi støtter op om, at unge skal have en positiv opvækst med bl.a. fester og socialt samvær, samtidig med at vi siger:

• Er du for ung, så undgå alkohol
  • Er du gammel nok, så undgå overdreven druk
  • Har du drukket alkohol, så undgå spritkørsel

Kampagnerne har vi lanceret under overskriften Er du klar? Klar til at feste, klar til at sætte de rigtige grænser, og klar til at passe på dig selv og dine venner? Konceptet har fokus på at skabe en kultur, hvor unge ikke ender festen helt i hegnet og alt for fulde.

For at nå så mange unge som muligt, laver vi mange af tiltagene i fællesskab med offentlige partnere. Fx De Danske Regioner, Færdselssikkerhedsudvalget og kommuners SSP afdelinger.

Størstedelen af de unge har et normalt forhold til alkohol. En mindre gruppe er i risikozonen for at få et problematisk forhold til alkohol, og en endnu mindre gruppe har et misbrug af alkohol. Vi vil gerne gennem vores initiativer medvirke til, at den første gruppe bliver endnu større og til at de to andre grupper tilsvarende bliver mindre.