Juridisk konsulent

Er du interesseret i at arbejde i en interesseorganisation med tæt kontakt til bryggerier, myndigheder og det politiske system – og er du interesseret i markedsføring, fødevare- og erhvervslovgivning samt alkohol- og sundhedspolitik?

Om jobbet

Dit arbejde vil primært bestå i:

• Sagsbehandling og øvrig sekretariatsfunktion for Alkoholreklamenævnet og Læskedrikreklamenævnet
  • Rådgivning af Bryggeriforeningens medlemmer om retningslinjer for mærkning og markedsføring af branchens produkter
  • Forestå kontakt til Forbrugerombudsmandsinstitutionen, Sundhedsministeriet og Erhvervsministeriet samt udarbejde høringssvar
  • Sekretariatsfunktion for Alkoholpartnerskabet
  • Planlægge og forestå arrangementer med politikere, folketingsgrupper og embedsmænd
  • Indgå i branchens internationale arbejde, herunder deltage i møder i Brewers of Europe
  • Politisk interessevaretagelse og politikudvikling navnlig vedrørende markedsføring, forebyggelse, alkohol- og sundhedspolitik samt fødevare- og erhvervslovgivning

Vi søger en jurist, en kandidat i statskundskab eller lignende med gode teoretiske kundskaber indenfor markedsføringsret og særlig interesse for sundheds- og alkoholpolitik samt fødevare- og erhvervslovgivning. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en myndighed, en politisk organisation eller anden interesseorganisation.

Du er engageret og effektiv, god til at arrangere og gennemføre møder, udarbejde præsentationer m.v. og har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner. Du er i stand til at arbejde selvstændigt og er serviceminded.

Vi tilbyder

Et spændende job i en travl brancheorganisation, hvor vi sætter fokus på at have tæt kontakt med embedsmænd og politikere om aktuelle sager. Du vil indgå i foreningens fødevare- og sundhedspolitiske team og referere til vores chef for fødevarer.

Ansøgningsfrist: 8. august 2019.

Ansøg via linket i bunden af jobindex-annoncen, som du finder her.

Vi anbefaler, at du indsender din ansøgning hurtigst muligt, da vi vil invitere til samtale løbende. Eventuelle henvendelser kan rettes til chefkonsulent Caroline Nordentoft tlf. 2554 3055. Ansøgning (max. 1 side) vedhæftet C.V. sendes via linket nedenfor.