Publikationer om læskedrik

Der er mange myter om energidrik
» Her er fakta

Danske bryggerier og cirkulær økonomi
» Hvordan indfrier vi det fulde potentiale?

Vækst 2018
» Vækst 2018

pjece_90

Bryggerierne og samfundet
Bryggeriforeningen varetager øl- og læskedrikproducenternes interesser overfor Folketing, medier og myndigheder.
» Se mere her

CSR_2009_forside_90_95

CSR katalog
Læskedrikproducenter og bryggerier tager ansvar – både når det gælder kunder, miljø og medarbejdere.
» Se publikation

BF_laeskansvar90

Bryggeriforeningen mener
Læs Bryggeriforeningens rapport med dokumentation om læskedrikke, der bl.a. tilbageviser myter om afgifter og forbrugsregulering. Rapporten er udarbejdet til Forebyggelseskommissionen.
» Bryggeriforeningen om læskedrikke og ansvar
» Danish Brewers Association on Soft Drinks and responsibility (Engelsk version)

Læskedrikreklamenævnet
Forbrugerrådet, Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, De Samvirkende Købmænd og Bryggeriforeningen lancerede i 2008 en række retningslinjer for markedsføring af læskedrikke.
» Læs meget mere om Læskedrikreklamenævnet på www.laeskedrikreklamenaevnet.dkSe Læskedrikreklamenævnets pjece for retningslinjer i markedsføring af læskedrikke “Retningslinjer for markedsføring af læskedrikke”

Fakta_om_laeskedrikke

Fakta om læskedrikke: Væskebehov og ernæring
I pjecen beskrives vigtigheden af en varieret og sammensat kost. Pjecen gennemgår læskedrikkes næringsindhold og problemstillinger omkring sukker og fedme, tandhygiejne, børn og læskedrikke samt væskeindtag ved fysisk aktivitet. Pjecen er udarbejdte af Bryggeriforeningen.
» Fakta om læskedrikke

BF_markning_markedsforing_l

Læskedrikpolitik
Folderen redegør for Bryggeriforeningens markedsførings- og mærkningsregler for læskedrikke. Reglerne er udarbejdet i april 2005.
» Bryggeriforeningens markedsførings- og mærkningsregler for læskedrikke